måndag 26 januari 2009

Småfix!

Med risk för att låta som en vinnare av något fint pris, så vill jag Tacka alla ni som skriver så fina och härliga kommentarer och mail! Det är såå underbart roligt!

Ibland har jag lite svårt att förstå, att lilla jag kan inspirera någon annan, och att någon tycker att det jag har gjort eller visar, är något som är fint eller bra... med tanke på hur otroligt många i vårt avlånga land som är såå duktiga och har såå fina bloggar!

Har försökt att fota lite, men det är så fruktansvärt grått och mörkt, så mer än hälften av de bilder jag tog blev inte alls bra, så jag får vänta på lite ljus...
För jag var ju på ett par riktigt roliga loppisar i helgen! Och jag vill ju så gärna visa...

Nåja, nån gång blir det väl lite ljusare, så ni får se vad jag fyndade!

Köpte en tvålpump häromdagen, för den gamla har "pajat"... Och då blev det en sån här med fransk text på...

När jag var på min allra första bloggträff i våras, så var vi ju på en jättestor loppis, och där hittade jag den här brickan, som jag tyckte var så fin, åtminstone till formen...

Men, den har stått nu ända sedan förra våren, och det har inte hänt något med den, förrän nu...

Jag tog och målade den! Sen tog jag en kopia på mitt 1700-talsbrev och klistrade fast, och ovanpå det en bild på en söt flicka. Lite självhäftande spets och ett kors, klämde jag dit också!

Tänk att det ska ta sån tid ibland... För när jag väl satte igång, så tog det inte alls lång tid, utan var gjort på ett kick!

Vissa dagar så kan man längta halvt ihjäl sig efter lite sol och vår... så när det nu inte funkade med bilderna på mina loppisfynd, så tog jag fram ett par vår och sommarbilder! Tur att man kan titta på det medans man vänta på bättre tider!

Jag vill så gärna sitta under korkeken (äppleträdet) och ta en fika precis just nuuu!! Och gärna lukta på blommorna också!
Och så längtar jag till landet!!! Till ljusa sommardagar och ljusa sommarnätter, fågelkvitter, blommor, hav och sol!

Och till att sitta här på verandan, och bara vara...

Nåja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och förstå att det är ett tag kvar innan vi kommer dit...

Sen har jag ju fått några jättefina utmärkelser också! Den här har jag fått från Hannis!
Tack snälla du! Skickar naturligtvis tillbaka den till dej, du goa Hannis!

Och den här fina utmärkelsen har jag fått från Nina! Tack så jättemycket! Jag bugar och bockar och niger! Och den skickar jag naturligtvis tillbaka till dej också du goa vän!
Dessa skickar jag vidare till alla ni som lämnar kommentarer, jag har ju så svårt att välja ut några speciella! Ta med dom här, för det är ni alla värda!


Och ni som frågat om färgen i vår trappa! Jag skulle ju ha berättat det tidigare, men ibland så glömmer jag bort det när jag ska svara, så jag svarar här istället.
Det är Coloramas golvfärg som heter Atelje. Den är egentligen gjord för betong, men säljaren hade målat sin egen trappa med den här färgen, och det funkade så bra, för den är stark och den är inte heller hal att gå på..

Hoppas jag inte glömt något mer nu...

Kram
Marie

35 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Gud vilka loppisfynd du gjort!!!
Å brickan!- Otroligt fin!!!
Ha en bra dag!

Kram Ellinor

S o F sa...

Men så fin den där brickan blev när du målade och dekorerade den.
Fantastiskt vackert!

Så duktig du är.

Varma hälsningar!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fin brickan blev! Ibland måste saker få stå och mogna till innan man är beredd att göra nåt med dem!

Visst längtar man efter våren nu, här är bara grått och trist...

Kramar!

Mitt hvite hus sa...

ja du vennen, du inspirerer meg masse.
Nydleige bilder i dag også. Flotte funn du har. Det fatet var nydleig. Du er så flink.

Klemmer Kerstin

Efter behag sa...

Hur fick du brickan så fin? Helt otroligt fin.


Må Gott/ Ann-Louise

Viola sa...

Du den där söta brickan berätta du ju inte att du hade gjort, väldans rar blev den, du som har så gott om tid kan välan göra en te VIOLAN oxå, fniss....ser jag fram emot, så det blev landetbilder här med, det smittade av sig, visst längtar man...stressade upp i morse 6.30 för att göra inlägg, är man galen eller...kom på igår att jag jobbar till 21.00 ti och på onsdag är jag oxå hemma sent, så vad göra...dom skulle välan trott annars att jag hade deppat ihop av vädret om inte något kommit in förrän torsdag, men det är nära med deppen kan jag lova....ha det gott, puss och kraaaam

Hannis sa...

Nä men nu smäller jag av igen!!
Brickan är ju helt fantastisk!!
Vilken Inspiration!!!

Härligt med bilder från landet.
Just nu skulle jag göra vad som helst för lite vårkänsla..
Slirar fram på cykeln varje dag i nån slags snö/is/vattensörja...
Less!

Kramen Hannis

heavenandearth sa...

Halloj!
Vad kul att se din bricka efter atta du målat den!
Jag har nämligen en i exakt samma form!! Fast m ett lite annorlunda mösnter på!
Har gått o tittat på den länge, länge o funderat på om jag ska måla eller om den ska få vara!
Nu ska jag kika in hos dig MASSOR m gånger o se på din fina..så kanske jag kan bestämma mig till slut!! Jag använder min dagligen!

Jag blev nästan grinfärdig när jag såg din bild m rosenkopparna på brickan... Åhh, så vackert! Vilket vackert stilleben det blev! Å din glasveranda... vem vill inte sitta där..
Hmm, jag längtar visst oxå...

Ha en skön vecka!
Massa me Kram!
Iréne

drömmen om vitt sa...

Åh vilka härliga vårbilder det är ju så att man kan längta ihäl sig....och vad söt brickan blev...så...så fin.
Ha det gott!
Lotta

Pirre sa...

Hej Marie!
Ja, att du bara hinner...jag vill o-å bara pyssla och dona!
Vill du att jag skickar tidningen fast portot är högt?? Hör av dig så du kan få ditt ex så fort som möjligt du kommer bli tokig, Lonnie och Viviane har överträffat sig själv, jag har bara kommit sidan 56...tre ggr nu sen orkar jag inte mer!
Kram Pirjo

Eva Linnea sa...

Hej! Brickan blev ju ett riktigt konstverk, färdig för vilken utställning som helst. Brickan behövde tydligen "stå till sig" lite men när du väl "visste" vad du skulle göra så .... Det jobbas nog i det undermedvetna mer än vad vi tror, det tror i alla fall jag.
Kram Eva Linnea

Vita hjärtan sa...

Otroligt fin brickan blev!!! Den blir mysig att bära ut förmiddagsfikat på i sommar!

Kram Annemari

Pirre sa...

Hej hopp! Den kommer, vi höres om betalning! Sov gott, Pirjo!

annashusidingtuna sa...

Guuud så fin brickan blev, det ser ut som om det vore två helt olika brickor.
Var det särskild metallfärg du använde?Eller går det med vanlig vit färg?
Kram Anna

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhhh vad vacker brickan vart...bilden som du har satt på, är den ifrån nätet...den var så himla fin?
Härliga sommarbilder du visar...man längtar.
Ha det så bra i veckan
Kram Liselotte

Vit Gladiolus sa...

Grattis till utmärkelsen!!
Å pumptvålen var kanonfin!!!
Kraaaaam

Unknown sa...

Än en gång har du gjort en fantastisk make over.
Såååå fin brickan blev.....

Du är ju bara så kreativ...

Det var länge sen jag tittade in och lämnade något livstecken men du vet att jag tänker på dig.....

Hoppas att du får en fortsatt bra vecka.

Kramisar Jeanette

Hjärtat Mitt sa...

Då har vi något att se fram emot!
Så fin din bricka blev.
Den idén kommer jag nog att låna.
Men visst är det så, att sakerna kan bli stående hur länge som helst ibland. Man måste ha den där rätta känslan för att komma igång. Annars blir det kanske inte så bra, det man gör.
Ha en toppenvecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

NinaH sa...

Himmel när man ser allt fint du visar- klart att duuuuu inspirerar!!;-) Brickan blev ljuvlig!
Ochja: "vår, vår, vår" skriker det verkligen inom en nu!

Villa nöystu sa...

Tack Marie för att du berättat om färgen till din vackra trappa. Snart, snart ska jag samla kraft och ta mig an min.
Jag blev totalimponerad av brickan, har själv någon liknande här hemma som "ligger och skräpar". Jag hade aldrig kommit på att man kan förvandla den så där. Jag tycker att du ska hänga den på väggen, den är ju ett riktigt konstverk.
Får jag ställa en till färgfråga, du blir ju lite av min färgguru, vad använder man för typ av färg för att måla på sådant underlag som brickan är gjord av? Lackfärg, eller? Å så en fråga till; är det något spciallim du använder sen, för att få dokumentet att fästa?
Som du nog förstår är jag inte mycket till pysslare, dock vill jag gärna bli.
Ha det så bra och NJUT av din vacka bricka.
Kramar från Petra

Stina sa...

Hugamejsan vad fint!

Jo söta gumman...soffan är från Ikea. (Ektorp)
Man byter lätt klädsel på den. Lätt att tvätta. Inte så dyr och 10 års garanti.;-)
Puss

Bitte sa...

Vad duktigt du är! Brickan blev hur fin som helst :-).

De där vackra sommarbilderna fick mig också att längta efter sol och sommar. Här är det riktigt gråtrist idag och solen har inte ens brytt sig om att titta fram... man blir så himlarns trött och seg såna här dagar :-).

Så, tack för den fina sommarbilden!

Kram
Beatrice

Penseldraget sa...

hej
tack de ska jag hälsa bror =) oj så fina fynd du gjort...kanon
kramar pia

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh vad fin brickan blev!
Du kan verkligen trolla fram jättefina saker!!!
Hittade du brickan på Moheda förra våren? Åh vad jag vill dit igen..Var ju där en sväng i somras. Man hittar nog alltid nåt fint där :)
Jag har varit i farten idag också, för jag fick vara hemma idag med en liten dotter med magont.

Kram vännen

Min Skattkammare sa...

Brickan var finare innan......ha ha ha....jag skämtar bara! :o))) Den blev superfin när du fick vantarna på den!
Visst längtar man till äppelträdens tid, och blommningen.....åhhhh!
Uppe vid Hålahult, som från början var ett sanatorium, växer en 100 år gammal korkek. Den har inte färdiga korkar utan en speciell bark. Det finns nog olika arter........;o)
Kramis till Dig!

spetsar och änglar sa...

Såååå mycket fint det var här då!!!!Brickan blev ju så fin.Ibland måste ju saker och ting få ligga till sig lite!!! ;-)

En väldigt fin tvålpump har du köpt.En sån skulle jag också vilja ha.

Men åhhhhh vilka underbara sommarbilder.Man blir ju alldelens sjuk av längtan till vår och sommar.Men snart är vi ju där....



Ha en fin kväll
Kram
Heléne

Elzie sa...

Nja, jag tror jag avstår från korkeken så länge. Här har vi minusgrader och det känns inte så mysigt att sitta där och fika, hi, hi. Det blir nog soffan som vanligt.
Vad fin brickan blev. Och trots väntan - jättemysiga bilder du visade.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej!
Så fin briskan blev! Har du lackat den sen, eller har du den bara till lyst? För jag har en ful bricka som jag kan göra iordning, men jag vill kunna använda den, för den är så bra stor. Och då måste man kanske behandla den för att den inte ska bli ful av spill. Hur gjorde du?
Och vilken härlig sommarveranda du har! Förstår att du längtar dit!
Hulda

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej hej!

Tack för kommentaren inne hos mig!

Brickan blev ju superläcker! Det gäller verkligen ibland att leta efter saker som har en fin form, om man bara kommer på hur man kan göra om den så att det passar ens smak =) Vad duktig du är!

Gillar även din tvålpump och fat! Passar verkligen jättebra!

Kram på dig!

Anna

Mer av allt sa...

Brickan blev jättefin! Vilka härliga sommarbilder du visar. Fint rosigt porslin du har. Man längtar till sol och grönt nu.

Kramar från mig

linnea-maria sa...

Klart du inspirerar! Brickan är superfin! eller nu är det en tavla.. Så är det ibland. Projekten måste stå och mogna till sig, man kan ju låtsas att det är så när man har för mycket halvfärdigt hemma :) Det var så roligt att många tyckte mitt blockljustips var bra. Hoppas alla hakar på :)
Kram /linnea-maria

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei!
Så utrolig vakkert det fatet ble med litt maling og litt dekorasjon...det er så morsomt å se hvor lite som skal til for at gamle "stygge/mindre pene" ting kan bli vakre=) Klem

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Marie! Jisses vad duktig du är på att pyssla, brickan blev ju så otroligt fin efter din make over. Ja visst längtar man efter ljusare tider nu. Blir ju helt sjuk av din sommarbild med kaffebrickan ute. Men vi har det framför oss...den som väntar på något gott :-) Din pidestal i förra inlägget är ju urfin, med äkta shabby look och allt. Trappan blev också fin, vi har också målat trappan här hemma i jul men den behöver ett par lager till för att se klar ut. Men oj vad jag får dammsuga den nu varje dag nästan, hundhåren som innan inte syntes syns nu...hihi men det kan det vara värt för fint och ljust blev det i alla fall. Ha en härlig dag. Kraaam Paula

Millygarden sa...

Grattis till utmärkelserna! Men så snyggt det blev med decopaget på brickan..jättefint! Så himmla kul med lite nytt pyssel!


Ha en bra dag!
Kram Marina

Fru Grön sa...

Hej!

vad fin brickan blev.
du kan inte jag få komma hem och sitta under din korkek när våren har kommit. en sån härlig bild!
Hoppas du har det bra. Kram linda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails