fredag 2 januari 2009

Nu har det vänt!

Hej på Er alla goa vänner! Hoppas ni hade en Underbart Härlig Jul och ett Gott Slut!
Nu önskar jag Er allihopa en riktigt God Fortsättning på det nya Året!
Ser fram emot ett riktigt härligt Blogg-År tillsammans med Er allihop!

Som ni (förhoppningsvis) har märkt, har jag tagit en liten paus ett tag, över julen och nyåret... Det har varit jätteskönt att bara koppla av, och göra ingenting. Vilket inte är riktigt med sanningen överrensstämmande, egentligen! Men, jag har inte varit ute på nätet på över en vecka! Så det blev i alla fall lite paus där...

Hemma har jag gett mig i kast med ett lite större projekt, och jag kan säga att det känns i hela kroppen! Jag ska visa när det blir lite mera klart... men det är något jag funderat på ganska länge, så ni kanske kan gissa...

Så fort julen var slut, så kände jag att jag helst skulle vilja ta bort allt som hade med jul att göra... men jag ska stå ut några dagar till...

Den lilla granen står kvar i övre hallen, och några andra små julsaker, men inte mycket mer. De mesta julsakerna fick faktiskt stå kvar i skåpet, och blev inte framplockat överhuvudtaget!
Men om ni följer med mej in i Rosenrummet, så ska ni få se att jag fått vårkänning!

Begav mig häromdagen ut för att köpa något att sätta i min fina soppterrin... Hyacinterna hade blommat över, så det var dags att sätta dit något nytt. Och det var då jag så dessa små skönheter! Blev helt betagen i dessa små primulor, så det fick bli lite vår redan nu!

Nu är det ju inte vår än på ett tag, men visst kan man få lite föraningar...

Den här vackra frost-rosen fotade jag häromdagen! Det är en mutter som intagit denna vackra skepnad! Så vacker har väl aldrig en mutter varit förut!

Vill bara visa en bild på min Julros också... tycker att den är så vacker, det är fullt med blommor, och en del av dem skiftar nu i lime-grönt...

Sen måste jag ju visa vad jag fick av den kära Violan i julklappen som hon lämnat till mej...
Det var den här fina hängaren som låg i paktetet! Hade önskat mig en sådan, sedan jag sett hennes! Och då var hon så snäll och köpte en till mej!
Nu ska den här bli målad först, innan jag sätter upp den... Den kommer att bli såå fin!
Tack snälla Viola!
Lite småpyssel framför Tv:n har det blivit också! Jag har virkat mej ett par vantar med volangkant! Det var jättekul att göra dessa... och ganska fort gick det också!

Gjorde i samma garn som jag gjorde den här sjalen, förra året! Så nu kan jag ha det här ihop...
Jag har sytt fast en spets på sjalen, och på spetsen har jag sytt fast små, små pärlor, och jag har även gjort små blommor som jag sytt fast, och även där är det små pärlor fastsydda.
Så nu gör det inget om det är kallt några dagar innan våren kommer! För då har jag ju lite att värma mej med!
Men visst längtar man efter våren nu! Och visst känns det väl lite ljusare? Eller är det bara inbillning?
Ha nu en trevlig Helg!
Kram
Marie

25 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Marie!

Gott Nytt År förresten!

Vantarna och sjalen du gjort var underbart vackra! Nu är det bara en fin mössa som fattas. De har ett fint mönster på Garnstudion... har garn som ligger och väntar på en ledig stund. :)

Skatan sa...

Hej och gott nytt år! Jag insteämmer med Lorei angående ditt handarbete - det skulle jag gärna bära :)

Ditt inlägg andas ljusare tider och tankarna söker sig iväg ända till våren...härligt!

Sköt om dig.

Kram,

Anna

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året.

Visst längtar man till att slänga ut allt som har med julen att göra, men mina ungar blir galna om jag börjar plocka bort för mycket. Efter trettonhelgen ryker det ändå iväg här fast de helst vill ha allt kvar till tjugondaknut.

Tänk vad allt ser dammigt ut när det här ljuset som är så underbart bara flödar in.....

Härligt rosenrum du har, man får verkligen vårkänslr.

Fina saker du tillverkat med, sådant älskar jag att pyssla med

Kram Lena

Levindas Värld sa...

Hejsan!

Jasså du har också tagit tag i ett projekt? Låter spännande! Själv tog jag tag i ett målarprojekt som jag funderat rätt länge på och igår slog jag slag i saken...hihi!

Vilka underbara vantar du har gjort och likaså sjalen, så jättefina!

Jag har också piffat om lite hemma, tagit bort det mesta av julen faktiskt och bytt till vårigare och ljusare gardiner och piffat lite allmänt!

Ha det gott!

Mitt hvite hus sa...

Heisan MarieO=)

Godt Nytt År til deg også=) Deilig med en pause, men godt å komme i gnag igjenO=)?
Nydelige bilder. Herlig vår med Primula. I dag har jeg ryddet ut julen hos meg.
Så vine votter du har gjort, de likte jeg veldig ghodt, dette blir kjempefint sammen med sjalet ditt. Vakkert.

Ønsker dege n find ag Klem Kerstin

LillaFlisan sa...

Åh så kul att du är tillbaka och med vilken bravur dessutom!!!

Primula! Underbara...... Ja ,visst känns det onekligen som om man är på rätt sida igen! Tre månader till får man välan stå ut sen brakar våren loss på riktigt!

Stor kram och en riktigt god fortsättning!

Kram

Flisan

Willewira sa...

Gott nytt år Marie!!

Jag håller med dig... så fort julen är över har man lust att slänga ut allt. Nu fick jag ju upp allt (eller lite, rättare sagt) i sista minuten så här är det inte så farligt.
Men ofta, så även i år, så får jag vårlust när nyår är passerat. När så solen lyser med sina starka strålar så blir den ju inte mindre...

Du har påbörjat våren ser jag... primulan är ju så söt. Själv är jag väldigt svag för pärlhyacinter och känner jag mig rätt så lär nog sådan bli inhandlade inom kort.

Men först ska jag göra julgardiner... ;).
Innan 20-dag knut... :)

Ha en underbar dag! Och må 2009 bli vad du önskar!

kramar Willewira

Hjärtat Mitt sa...

Jag såg att de börjat sälja sådana underbara primulor nu. Men det blev en bukett tulpaner i stället. Men visst såg det vårfint ur hos dig :)
Vilka underbara vantar och sjal. Kan behövas nu när det har blivit kallt.
Vill önska dig en riktigt god fortsättning på det nya året.

Kram Mari i Marieholm

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Marie!

Vad mysigt du har det:)

Åh vad kul att du fick en sådan av Viola. jag tycker den blev jättefin. jag kom på att jag faktiskt har en sådan som ligger och skrotar i garaget jag med så det kanske blir till att måla lite framöver:)

Kram Annica

Eva Linnea sa...

Håller med till 100 %! Ut med julen och in med tulpanerna! Men i år har jag inte haft så mycket rött och tomtigt utan mer blått/silver och en massa ljus. Då är det lättare att bärga sig till "tjugonda´ knut".
Kram Eva Linnea

hagagården sa...

HEJ
Oj vilka vackra vantar,det är inte så att man kan få beställa ett par av dig?
hör av dig om du kan sticka ett par åt mig.
kramis
ninni

Viola sa...

Hej Mari, har precis avslutat 6 tim, jobb vid datan. Har precis lagt ut 50 st varor och har 20 dukar kvar, ids int får vänta ett par dagar. VIsst är det skönt med ljuset som har varit och alla rara vårblommor i butikerna, ser att fina rosa hamnat hos dig. Vaknade idag med en jätteond hals, inte nu igen men bättre verkar det inte. H. har varit dyngförkyld flera dagar så jag vet ju vart det kommer ifrån, hoppas det inte blir som förra gången, försöker nog ta mig till vattenhålet i helgen och hem söndag. T. ska jobba på måndag så nästa vecka börjar det likna mera vardagslunk igen. Ha en skön helg och så pinglar vi snart, kram

My Lovely Things sa...

Men så fint du ahr stickat..såna fian vantar och sjal skulle jag med vilja ha..ser så mysiga ut..
min Jul får allt var akvar ett tag till,när allt är vitt och man har inne ting från naturen så blir det så vilsamt..
tycker det är så mysigt mae all gröna fian grananr..
men visst längtar jag efter våren..men just nu är jag bara så glad för att det är ritig vinter och inte regn och blåst..
ha det så bra..a
kram anna

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

God fortsättning!!

Här fick man ju nästan vårkänslor så här mitt i vinterkylan :)

Vilka härliga vantar! Virka gillar jag, har du beskrivning??

Kramisar
Flisan.

Helene sa...

Wow vilka fina alster! Förtjusande!!
Vad duktig du är! kram

Mer av allt sa...

Vad fint det blev i soppterrinen! Riktigt vårigt!! Rosenrummet är fint överhuvudtaget. Jättefina vantar och sjal du stickat!

God fortsättning på det nya året! Kramar från mig

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ojojoj, så fina vantar och sjal, du är ju jätteduktig! Nu blev jag bara såååå sugen på primulor, tack för titten.
Varma hälsningar,
Lydia

NinaH sa...

Soppterrinen så vacker...i sig... Och extra nu med "vårblommor"! Ljuvligt i vitt: Julrosen & det du virkat så fint! Och så fin julklapp du fått!;-)
Nytt projekt...låter ju spänannde.
God fortsättning på det nya året!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Och en god fortsättning på det nya året!

Ja visst längtar man till våren nu?
Här finns inget julpynt kvar. Nu vill jag ha in vita tulpaner...

Jätte fina saker du gjort.

Kram Viveka

Noll54/Eva-Karin sa...

Har saknat dej!!!!
Jag har också vårkänslor,,,,ska köpa pärlhyasinter imorgon,,om jag hittar några,,
Ditt rum hade iallafall fått vårskrud,,jättefint!

Hoppas julen var bra och ett GOTT NYTT ÅR!

Kram E-K/noll54

Evelina sa...

Vilken jättemysig blogg du har!!

Kram Evelina

Hannis sa...

Småpyssel??
Jösses,om jag skulle försöka mig på att virka skulle jag förmodligen trassla in mig i garnet!
Dom var så fina!

Blev ju nyfiken nu på ditt projekt!!
Hm..Målar du kanske om något rum??

Kram till dig//Hannis

annashusidingtuna sa...

är också så sugen på att köpa primulor, de är så söta, tyvärr är jag väldigt bra på att ta död på dem också...
Har du ngt bra vattningstips?
Kram Anna

Iris Maria sa...

Tudo muito lindo!!!!!!! Bjos.

Änglahem sa...

God Fortsättning kära Marie!

Får verkligen vårkänning av dina fina primulor...så länge jag inte tittar ut....barmark och frost...som så många andra så har vi Enormt kallt....-12 på nätterna är inte vi västkustbor vana vid*brrr*!

Vilka fina vantar och underbar sjal du virkat! Ser ut som några jag sparat ur en tidning...beskrivningen ligger under soffbordet och väntar på att bli använt....nån gång....håller på med en filt....men det orkar jag ju inte hålla på med heeela tiden....vad har du använt för garn? om jag får fråga....

Ha det så gott!
Kram, Ulrika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails