fredag 1 februari 2008

August och Lotta

Den här buketten med syrener vill jag ge Er alla som besöker min blogg! Ni jätterara, snälla, och underbara människor runt om i detta avlånga land! Ni är så goa allihop!
Buketten är visserligen från förra våren, men jag tycker att den har hållt sig bra, eller hur?

Nu vill jag visa vad jag gjorde när många av er var på Formexmässan... Jag var också på en mässa... en liten antik och kuriosa-mässa så klart... Jag är ju stammis på sådana! Den här var i våran grannstad och om ni kommer ihåg så blåste det väldigt mycket den helgen, det var storm!Men envis som synden, så skulle jag ju åka iaf... och när jag gick in på mässan så kom jag bara till första bordet, för där stod min fågelbur!

Ja, den var ju inte min ännu, men jag greppade den direkt! Jag har länge och väl gott och suktat efter en fågelbur, och det finns jättemånga nya fina burar, men det har inte blivit av att jag köpt någon... Den här är en bur som är tillverkad åt någon som fyllde år 1910, så den är alltså väldigt gammal, det är en underbar Jugend-stil på den... Jag ska göra som dom säger på Antikrundan... skriva en liten lapp om historien...

Och det här är då förstås August! Han följde med på köpet! Han stortrivs här hemma hos oss, har han kvittrat till mej... men han saknar Lotta! Så vi får väl se om han hittar sin lilla tjej så småningom...

43 kommentarer:

Änglahem sa...

Det var ju fantastiskt så fint dina syrenér har hållit sig! Vad har du i det vattnet?*hihi* Tackar för så vackra blommor!

Nu blir jag grön av avund! Vilken fågelbur!!!! Helt magnifik!! Den förstår jag mycket väl att du är lycklig för!

Ha en helmysig helg!
Kramar
Ulrika

Marie sa...

Wow, vilken helt otroligt vacker fågelbur! Förstår om du är jättenöjd med den!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Den är ju underbar marie!

Kram
Dorthe

P-lina sa...

Wow, förstår att du fastnade vid första bordet! den är gudomlig ! tur att lilla pippin följde med oxå...hehehe

Tar åt mig lite syrendoft, älskar syrener och hoppas på att snart få se mina live ;-)

Lea sa...

Å herregud en sån fin fågelbur!!
Det är förstås självklart att den skulle följa med dig hem.
August verkar lite stel i knäna tycker jag :-)
Hoppas att du får en mysig helg!
/Lea

Hannis sa...

Oj, vilken fin bur!
Suckar högt för mig själv=))
Och vad fint du gjort med glasklockan!
Ha en fin helg//Kram Hannis

spetsar och änglar sa...

Wow!!!! vilken underbar bur.Förstår din lycka :)Ha en härlig dag/Kram Heléne

Anonym sa...

En helt fantastisk fågelbur - det förstår jag det att du greppade den direkt!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Tusen tack för en vacker bukett!Kan känna doften...mmmm gott.
Jisses vilken fågelbur1
Fattar att den ville följa med dig hem.
Kramiz Pernilla

Jessan sa...

Nää! Jag blundar! Vill inte se att en så vacker fågelbur tillhör nån annan än mig! Blunda blunda blunda....Är jätteavis som du kanske förstår! Du tror inte August skulle trivas bättre hos mej? Jag kan lätt norpa en "lotta" till honom här ute i trädugården! Hihi....Ha det underbart! Kramar Jessan

Gry sa...

Oj, vilken underbar fågelbur!! Har inte sett så stora varianter förut. Lyckost du ;-)

Ha en skön helg!

Kram Gry

Ann-Catrin sa...

Underbar är bara förnamnet.. fantastisk vacker är den..kan så väl förstå du är föll för den!!!
Och din vackra syrenbuket..kan nästan känna doften hihi!!
Kram A-C

Annie - Annalunda sa...

Så fina syréner! Så fort jag kom in på din blogg idag så slog doften emot mig - härligt! ...och vilken fin vas! Buren är bara sååå fantastisk och jag förstår att du föll för den...det hade jag också gjort!

Kram Annie

Lantliga drömmar sa...

Vilken fin fågelbur! Väldigt vacker! Förstår att du fastnade direkt för den!

Och dina syrener... Åh, jag älskar syrener! De är så vackra och doftar så otroligt gott! Tack för den bilden! :-)

Tidsmästarinnan sa...

syrener... ahhh *sniffar högt och ljudligt*
Grattis till burköpet, vad fin den var! Jag blir alltid lika glad när man läser om någon som hittar den där perfekta prylen, för jag vet precis hur roligt det är.
Ha det så gott och hälsa August :-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhhhhhh, så nydelig, der var du heldig!!
Ha en herlig helg1
Hilsen fra Lisbeth

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Oj så fin fågelbur,ett riktigt fynd mvh Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken fin August och vilken ännu finare bur, så snygg!!! Och din syrenbukett står sig alldeles ypperligt!! Och vilken vacker kanna/vas den står i, ha en fortsatt trevlig helg!! Mari.

Unknown sa...

Guuud vilken härlig fågelbur!! =) Grattis....helt ljuvlig..Tack oxå för syren buketten =) Älskar syrener ...de luktar så ljuvligt på våren. Brukar plocka in dagligen å njuta! Ha en underbar helg...kramar Malin

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Tack för de otroligt vackra syrenerna, kan nästan känna deras doft genom datorn hihi :)

Vá kul men en så gammal klenod, den va stilig också. Å August var söt!

Kram B

Lilla Blanka sa...

Vilken underbar fågelbur!!! Var på loppis idag och hoppades hitta en bur jag med, men det fanns ingen tyvärr..Din är ovanligt fin, verkligen!
Kram
Mia

H ennA sa...

Riktigt vacker fågelbur! Mmm...syrener som doftar så gott!

En ljuvlig söndag till dig!

Kram Anne

Fru Grön sa...

JA vad är det för sorts syrén som håller så länge?? Fniss! SKulle vara härligt att plantera såna i trädgården.
Fin bur ´har du hittat oxå. Fågeln ser en aning stel ut, men utan sin livspartner lotta kanske det är förståeligt.
Ha en skön söndag!

faster atta sa...

Underbar fågelbur!!! Vilket fynd! Den där August, lever han eller?

My Lovely Things sa...

hej, hittade din blogg när jag bloggade runt..åh, vilken fantastiskt mysig blogg du har...Så mycket ögongodis..jag blir alldeles lyrisk...
vilken fågelbur......jag letar och letar efter en gammalfågel bur....vill så gärna ha en och dekorera den...
kan jag länka dig..hit vill jag ständigt återkomma...
kram mylovelythingsanna

Nygammalt sa...

Vilken underbar bukett! Och tålig också ;)

Förstår att du är nöjd över din fina fågelbur. vad kul att du hittade den. Man borde bli bättre på att skriva ner sakers historia. Hoppas du hittar Lotta!
Kram.

linnea-maria sa...

Åh inget är väl så ljuvligt som syrener!! Vacker vas har den också. Ja om jag hade varit där och hunnit före dig så hade jag också slagit armarna om den där fågelburen. så vacker och dekorationsmålad dessutom. Grattis till fyndet!!! /linnea-maria

Gry sa...

Ett hett tips från mig till dig. Visste du att våran Plantasjen bygger om? OK, men visste du att de just nu säljer ut alla växter till 50% och allt annat till 30%?!! Var där idag (skulle leta efter eucalyptus att göra kransar av) och dök bara rakt in i härliga priser, ha,ha...Har inte sett nån annons än, så skynda, skynda...

Kram Gry

Husbilsresan sa...

Tack så hjärtligt för syrenerna....mmm, vad dom doftar gott.Vilken otroligt fin fågelbur du hittade på mässan och August...så fin han är...men det är klart tt han måste få en liten Lotta att vänslas med =))
Nu får ni ha en skön vecka....du och August!
Kram/Gunn

Ljuva ro sa...

Vilken vacker bur!!! Helt underbar, har inte sett något liknande... Kul med antika ting!

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej!
Så var det dags för mig att titta in hos dig... har ju sett dig i kommentarlistorna då och då.

Du har en underbar, helt fantastisk blogg! Jag är såld... kommer att bli stamgäst!!!
Romantiskt och ja.... vackert så man blir tårögd! Vilken innerlig tur att jag tog mig tid att kika in hos dig idag!

Tar mig friheten att länka dig... och jag hoppas det är ok?!

Vardagslycka sa...

Vilken bur!!! Förstår att du skyndade dig att greppa den. Det är så himla kul när man hittar det där lilla extra. Och jag känner doften av syrener ända hit. Underbart.
Kram, Carina

Min Skattkammare sa...

Tänk att våren var så tidig förra året.....minns du det, nästan en månad....!? Det får gärna bli en repris, jag älskar syréner, de påminner om skolavslutning och sommarlov!
Men du, vilken ståtlig bur du fått vantarna på, det där är då ingen dussinvara! Verkligen jättefin!
Men lille August......stackarn, jag ser att det är en sällsynt fågel, kanske kan bli svårt att hitta en Lotta på våra breddgrader?? Vi får hoppas.....hi hi
Jag skrattar gott åt dig....ha ha ha (gapflabb). "Saliga äro de som vinna....." Ja, nog ger du mig näring åt mitt skapande allt.....och mitt ego, du ser att jag inte kan sluta göra nya inlägg. Mycket vill ha mer.....fniss!
Jag håller också tummarna!
Stor kram och ha en härlig dag, här skiner solen!
Kicki

Cia sa...

Oh vad jag längtar efter alla blommor nu när jag såg din fina bukett. Och syrener som luktar så underbart :)

Och vilken fantastisk fågelbur!! <3

Kramar Cia

My Lovely Things sa...

hej, mina köksmöbler är inte målade för hand....
minmans jobbar kompis har sprutmålat dem..
det var väldigt skönt att slippa måla dem..
kram Anna

sagolikflora sa...

Ja det va den grannaste fågelbur jag sett på länge!!!!!

Vilket köp!!!!

Underbart!!!!

Kram Caroline -<-@

Englagård sa...

Vilken jättefin fågelbur, vill också ha. Det ironiska är att jag har haft en jättfin fågelbur en gång i tiden men...hör och häpna...jag fick ett ryck och slängde den en gång när jag flyttade. Det måste ha varit ett utslag av övertrötthet. Gissa om jag ångrar mig

Sallys hus sa...

Men du så fin!!!
Jag förstår att du greppade tag i den fort som bara den......jösses...å va kul att få tag på en med historia också!!!
Det var en väldigt stor viiiilllll haaaaaaa stämpel på den!
Kram Katarina

Min Lilla Vrå sa...

Vilken härligt fin fågelbur:-)
Mmm, kan riktigt känna syrendoften.
Ha en härlig kväll.
Kram

Stina sa...

Hahaha...Jag kommer direkt!;-)

Så fina saker.Kramis gumman...

vitating sa...

Jätte fin fågelbur, så härligt när man hittar något man söker!!
Hållbara syrener, åhh längtar tills de börjar blomma!!

kramiz Vitating

Unknown sa...

Mycket ljuvliga syrener..och tänk att dom har hållit sig så bra bevarade,otroligt!Underbart fin fågelbur med den söta lilla pippin i,hoppas du hittar en liten vän till den.=)Jag måste säga att du har en fantastiskt underbar blogg,jag myser och njuter av hela min själ att kika runt på dina vackra bilder..drömmer mig bort,hihi.Du..man kan nästan känna syrenérna dofta ljuvligt!*ler drömmande*

Kramar Maria

Anonym sa...

Oj!Här var det mycket fint!!Ha det gott/Memrica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails