söndag 24 februari 2008

Avslöjanden...

Jaha, avslöjandets stund har kommit! Nu är det dags att visa resten av hallen efter make over...
Visst är det konstigt med bilder...de är så väldans avslöjande! När man står och fotar så ser man inte allt, men när det kommer på bilden så dyker både det ena och det andra upp som man inte hade en aaning om att det fanns där...framför allt inte att det syntes såå bra... När jag fotat och sedan tittar på bilden så ser jag något... Vad i h...e är det där nu då? En skruvmejsel? Var kom den ifrån? Ett uppsprättat kuvert med en faktura i, är inte heller så snyggt! Men nu är det ju så att både fakturor och skruvmejslar är ett vanligt förekommande fenomen på den här våningen...Också! Så nu försöker jag ta fram fotoögat innan jag ska fota, så jag kan plocka bort de där fula sakerna...För en sak ska ni veta...Det ser ju inte alltid ut som det gör på bild!!! Här är i alla fall vår garderobshörna uppe till vänster i hallen...
Och så här ser det ut nu efter målning och tapetsering...man ser inte så mycket av tapeten, men helhetsintrycket blir lugnare och mycket bättre... Som jag sa så ser man inte allt...här ligger det lite tapet ovanpå garderoben...men vet ni... den tar vi och skiter i...som Alfred sa. Bredvid garderoben står ett fönster till... Jag köpte nämligen två fönster på mässan... Kunde inte låta bli det här för det var såå billigt! Kan jag inte ha det här så får det väl följa med ut till landet längre fram i vår...det ordnar sig säkert!
Här är vår skrivbordshörna som är mittemot garderoben...det här är innan
Och så här ser det ut nu... Nu hänger också det ena av de två fönstren på plats... Det fick bli ett litet påsktema med mina Hanging eggs!
Och det här är fotat lite närmare... Nu har jag dessutom råkat i bryderi! Jag var på mässa idag...jaaa jag vet ibland blir det lite ofta...men det är bäst att passa på medan tillfälle ges. Vad hittar jag då där? En alldeles underbar tingest som jag bara inte kunde låta bli att inhandla...och nu vet jag inte var jag ska ha min nyinköpta "tingest"... Ska fota och förklara lite längre fram...
Det finns någon bild kvar på hallen som jag ska visa...men jag tar den inte idag...maken håller på och tapetserar i trappen, och jag känner att jag behöver åtminstone stötta honom med lite muntra tillrop! Ha en härlig söndagkväll!

41 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Jag skall säga dig att jag såg inte något som inte var fotovänligt i detta inlägget...bilderna är alldeles underbara!
Och jag är såå avundsjuk (hihi fult men men kan inte låta bli) på ditt vackra skrivbord..har letat som en galning på loppis i veckor nu, men inget skrivbord ser ut som jag vill...förrän nu då (=ditt) Nu skall jag leta mer ihärdigt :)
Du har så mycetk fint...fönstret som hänger på väggen o har äggen som dekor är så fint..Ljuvligt!
kram
Mia

Frida sa...

Vad fint det blev med fönstret och påskäggen!
Kram Frida

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad fint Ni har gjort! Verkligen!

Om du inte vet vad du ska göra av det andra fönstret, så kan ajg väl ta det då... ;)

Kramar
Flisan.

Hem & Harmoni Marie sa...

Jösses, så fint! Gillar både skåpet och den fina sekretären! Och fönstret förstås! Det var fint innan också men det blev som du skrev lite lugnare...färgerna stämmer ihop väldigt bra.
Du förmedlar en fin känsla med bilderna. Jag skulle vilja ha likadant!
Ha en fortsatt trevlig söndagkväll! Kram Marie

Annie - Annalunda sa...

Marie! Jätte jättefint! ...och sen skriver du så himla bra också! Alla dessa mässor...var är de??? Här är det aldrig något sådant...bara auktioner och loppisar....

Kram Annie

linnea-maria sa...

Vilka fina före och efterbilder. Kul att se förvandligen. /linnea-maria

Cattis sa...

Det ser ju jättefint ut!

Ni är verkligen duktiga. Vad kul med fönstret på väggen som man kan dekorera med önskvärt tema.

Kul med någon som påpekar att det inte alltid ser ut som på bilden.
Klart man fixar lite innan. Sen behöver man ju inte ta bort allt ;-)

Lite normal röra hör ju till*s

kram
Cattis

Änglahem sa...

Vilken skillnad det blev!! Så mycket lugnare, som du själv säger. Ljuvt och rofyllt!!! Så fint med fönstret det blev!! Gillar er tapet mycket!!

Vad är detta för spännande du inhandlat??!! nu blir jag nyfiken...men det var väl meningen kan jag tro!*fniss*

Ha en fin start på veckan!
Kram
Ulrika

MormorRuthsAnn sa...

Vilket vackert skrivbord ni har där i er vackra hall!! Du har verkligen lyckats strålande. Massa fina detaljer...

Skall snart också visa en hall som har genomgått en förändring.

Kram Ann

Marie sa...

Så fint det blir i hallen, håller med om att det ser lugnare ut. Jag är sååå avundsjuk på ditt skrivbord, det är helt ljuvligt vackert! Jättefint med fönstret på väggen och vad gulligt att dekorera det med dina fina påskägg!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

vitating sa...

Hej!
Ljuvliga bilder, skrattade glatt åt ditt prat om skruvmejsel m.m., that`s life! Vilken skillnad med vita väggar, mycket finare!!
Superfint fönster, jag vill oxå hitta fönster med spröjs som dina!

Heja, heja din man! Det är underbart när de nappar på alla ideer man har, hi hi.

Kram på dig!
VitatingMaria

My Lovely Things sa...

va dfint det blev..

ja det blev ju ett mycket harmoniskar eoch lugnare intryck med vitt...

Tänk man blir lika överraskad varje gång..

så vackra saker du visar...skrivbordet är så fint..
ha det gott..kram Anna

Anonym sa...

Sant så - det ser inte alltid ut som på bild. Och visst är det underligt hur saker man inte ser plötsligt framträder väldigt tydligt på bild?

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så gulligt och hemtrevligt ni har det...supermysigt. Vilket fint skåp och jag bara älskar skrivbordet med alla fina saker på det! Superfint med fönstret ovanför!
Kram Anita

faster atta sa...

Helhetsintrycket är underbart! Så lungt och rogivande.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Alldeles alldeles alldeles underbart!!!!

Vilken förvandling.

Det lilla bordet med två våningar är ju bara såååå fint...vill ha!!!

Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

oh så fint inte behöver du bry dig om ditten och datten på bilderna, det ser heeeeeeeelfint ut! man är mest kritisk själv, hade du inte påpekat det hade ingen sett det...det är ju sådär man har det, ursnygg förvandling! så fina fönster, såna vill jag också ha, på spanarlistan finns det med nurå! kram lotten

Nygammalt sa...

Wow det blev så fint det ni har gjort!

Fina grejer du hittade på mässan också. Brukar faktiskt gå på den men glömde bort det den här gången, jobbade visst då också. Har en förmåga att göra det på helgerna...

Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

SÅÅÅ snyggt alltså! Vilka fina möbler, stolar, skåp och bord och det gamla fönstret, mycket smakfullt med många läckra detaljer! Gud va full jag blev i skratt över din kommentar, sitter på jobbet och skrattade rakt ut, alla vände sig om frågande men jag såg mej själv som kalle anka med ett sånt stativ! : ) Lampan i hallen stod jag på en stol och fotade! Ha en bra ny vecka bloggvännen! Mari.

Dorthe ♥ sa...

Vad du kan Marie! Du är sååå duktig!

Kramar till dig från mig
Dorthe

Lantliga drömmar sa...

Tack snälla du för din kommentar inne hos mig, den värmde!


Jättefint blev det när ni gjorde om! Underbart! Du får verkligen vara nöjd! :-)

Ha en bra vecka!
Kram!

mittiminvillervalla sa...

Himmelska höjder!

Så sagolikt vackert! Så fint! :o)
Alla dina foton är ju jättefina!
Helt underbara! Du är då helt suveränt duktig! :o)

Ha det bäst!

Kram MOnika

Annika sa...

Tycker att det blev jättefint, är allt lite småkär i din nya tapet :o)

Kram Annika

Tonje sa...

for en stor forskjell det ble! Skulle ikke tro at det var samme rommmet....og så vakkert som du har dekorert...gleder meg til å se resten=)

Mamma C sa...

Tycker det var jätte fina bilder. Det var snyggt med fönstret. Tyckte även lampan i taket såg läcker ut.
Mamma C

Lavendel & Romantik sa...

Ser ju helt fantastiskt ut ju...Så himla snyggt bra jobbat :) Kram på dig/Majsan

Lea sa...

Jag letar och letar men ser att min kommentar från igår inte finns med...hm i alla fall stod det att jag tycker att din hall är jätte mysig och hur piffad som helst.
Idag har vi haft världens härligaste vinterväder med 0 grader och sol.
Ha det bra!
/Lea

sagolikflora sa...

Hej!
Va himla fint ni fått det. SÅ himla himla fint!!!!!

Vilket underbart lugn det blev!!!

Gillar dina "hangnig eggs". Vilka fina ägg du gjort själv sen då. Makalöst fina!!!!

Kram Caroline -<@

Stina sa...

Urtjusigt!!


Jag ser inget damm.:-D

Kramis

Hannis sa...

Men..är fortfarande till mig av vilken skillnad det blivit!
Ljuvligt, känns som en rofull plats att öppna fönsterkuvert på=))

Kram Hannis

Gry sa...

Vilken förvandling! Blev helt klart lugnare intryck efter makeovern! Jag letade efter skruvmejseln och kuvertet i hopp (fniss) om att hitta något "opassande" i allt det fina, men nej- inget fult så långt ögat kan se :-) Känner till det där med styling innan fotografering, funderar på att visa sanningen någon dag (hjäääälp), hi,hi...

Tack för kommentaren hos mig, och skönt att du inte behövde uppleva det samma som mig. Glöm ändå inte att kolla och ta kroppens signaler på allvar!

Kram Gry

Husbilsresan sa...

Å,det blir såå snyggt!Verkligen skillnad från hur det såg ut innan...det är roligt att se före/efterbilder.Visst är det fint med gamla fönster och så dekorativt det blev med påskäggen hängande där.
Kram/Gunn

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vad jätte fint du har det på din blogg!
Kram Marlene.

Kicki sa...

Hej
nejmen, jag har ett nästan likadant vitt skrivbord i Carl Larsson-stil som du! Tyvärr står det ute i stallet och skräpar eftersom det inte fått plats i vårt lilla hus ännu...
Kram från Kicki
på Countrystyle

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken skillnad! Tapeten är verkligen superduper fin!
Ditt hem är så speciellt! Jag vet inte hur du får till det... men det känns så äkta nostalgiskt och franskt! Du är så duktig!!!!

Vad fint det blev med fönstret ovanför skrivbordet! Det blev ett fin lyft!

Kramar från Jenny!
---<-@

spetsar och änglar sa...

Det blev ju så fint!!!!!!!!!

Kram Heléne

Unknown sa...

ÅH så otroligt vackert det blev! Du måste vara super nöjd!!!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Unknown sa...

Åh så fint och va duktig du har varit!! Måste kännas skönt att vara färdig och kunna njuta av allt det fina!! Ha det gott...kramar Malin

Tankevågor sa...

Oj vad fint! Jag fastnar alldeles speciellt för de där underbara knopparna som du har på skåpet. Jag har letat efter något i den stilen länge nu. Var har du hittat dem? Går de att få tag i nu?

Mi sa...

Det ser verkligen inbjudande ut! Mycket smakfullt!

Kram
Mi

Anonym sa...

Oj så fint! Du kan ju skänka mig garderoben vettja ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails