torsdag 7 februari 2008

Loppisgrejer, före och efter

I somras, så köpte jag den här lilla stegen för jag tyckte att den var bra för mej som inte når längst upp i skåpen i köket...Men den var ju inte så vacker! Och dessutom när jag skulle kliva på den så ramlade den ihop...Ja, ja, jag väger lite för mycket jag vet det!...men den ska väl hålla iaf?
Så det blev till att limma lite, och sen måla... men det är först nu för ett tag sedan som det blev av...

Här är nu stegen eftermålning, och nu törs jag kliva på den...

Satte på lite av några loppisfynd, som jag fixat till...Längst upp står en krukväxt i en lampskärm av glas, som jag vänt upp och ner på... skulle egentligen haft skärmen till en lampa, men den passade inte , så den har stått i skåpet ett tag, tills nu när jag planterade den lilla växten som jag inte vet vad den heter...
Köpte en liten Melitta-tratt på loppis...Den är i aluminium och är pytteliten, och så sööt att jag inte kunde motstå den trots att jag inte är någon "kaffetant"...
Men jag tänkte jag kunde bjuda Er på en kopp iaf... Så jag tog fram lite kaffebönor och så en liten bakelse...Det här är min allra första virkade bakelse! Blev så inspirerad av Pernilla med bloggen Pennys house, så jag ville så gärna försöka jag också! Den är långt ifrån hennes klass på bakverk, men den duger...

Den här lilla asken köpte jag på loppis, tyckte den var kul...och jag tänkte att något kan man väl förvara i den... Så fram med lite färg igen och så provade jag att shabba lite....
Sen gjorde jag något jag inte gjort på tio år!!! Jag tog fram mina gamla målarfärger, som har hållt sig i tio år!!! Helt otroooligt! Sen målade jag en liten slinga... det ska föreställa rosenknoppar!
Där blev jag inspirerad av Kicki, Min Skattkammare... som har gjort så jättemycket fint!
Så man ser hur mycket inspiration man får på bloggen! Det är såå kuuul!!!


Ville bara visa den här lilla galgen också som jag fyndade på loppis... och då menar jag verkligen fynda, för jag fick den!!! Här har man virat tvåfärgat snöre runt hela galgen och det tyckte jag var såå charmigt! Jag ska nog ta fram en gammal särk som jag har någonstans och hänga på den här så jag får ha den framme! Gokväll mina vänner!

39 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Vad roligt att få vara först och säga grattis till alla dina fina fynd... en av mina favoriter som barn var när Pippi var sakletare...
Pallen blev jättefin - en sån hade jag också behövt...och asken med små rosenknopparna... Ha en skön kväll...kram Annie

Gry sa...

Så fina grejer du har fixat! Pallen blev ju alldeles vacker med vit färg och fina föremål ;-) Smart med lampskärmen!! Du är ju så påhittig; vem skulle kommit på att vända på den och använda som kruka?? Hi,hi....kreativiteten blommar.

Ursäkta att jag tjatar på dig, men har du frågat dottern vart hon köpt linnet?

Kram Gry

H ennA sa...

Stegen är underbart charmig..och jag gillar asken din också..riktigt fin blev den!

Ha det gott!

Kram

Randi sa...

Nu blir jag riktigt avis - den där mini-stegen skulle jag vilja ha. Jag når inte heller upp till de översta skåpdörrarna. Men jag har inte hittat någon stege, som passar till mitt "gamla" lantkök. Men din skulle förstås passa!
Så söt den lilla burken blev med ditt lilla konstverk - bedårande!
Kram Randi

RANA sa...

Så fint du gör! Jag imponeras både av den poetiska blicken och driftigheten att FÅ TILL DET. Fint, fint, fint...

Jag har lagt till dig bland mina bloggfavvisar. Hoppas det var okej!

Varmaste hälsningar, Rana

Nygammalt sa...

Du, jäklar så duktig du är! Blev ju såååå fint!
Har en 2-stegspall från Ikea som jag ska måla. Just nu står min ljusstake på den. Kan ju vara bra om man behöver klättra också ;)

Kram.

Gry sa...

Tack för hjälpen med linnet;-) Aha, du bara gästar Kallsta ibland? Men då förstår jag att du går till Noll54 och Hallongården. Jag är nog inne på Noll54 3-4 gånger i månaden. Handlar inte alltid, men vill ändå ha koll på vad de får in :-) Tack också för tipset att Hallongården hade strykvatten. Nu står det här hemma och väntar på att jag ska få för mig att stryka något!

Ha en superkväll! Kram Gry

Änglahem sa...

Vilka fina saker du fyndat!! Trappstegen blev sååå fin, vill ha begär långa vägar!!
Och hattasken....blev bara så ljuvlig!!!
Lampskärm som kruka?? Vad fiffigt, hade jag då aldrig kommit på!
Visst får man så mycket inspiration på bloggen, ibland alldeles för mycket så hela huvudet bara surrar av allt man vill göra. Du har då inspirerat mig!

Kramar
Ulrika

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ojj, hoppas du inte slog dig när lilla stegen brakade ihop?!
Den är jättefin, speciellt efter målningen. Asken din blev så söt, händig du är!

Ha en bra dag!

Kram B

Lilla Blanka sa...

Oj jösses vad mycket fina grejer, otroligt! Asken som du shabbat till och målat så fint är ljuvlig!
Och stegen blev superbra!
Kram
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men du så fina fynd.å som du har fixat till dom.
Bakelset blev ju så sött.
tack för att du inspirerar oss!!
Kram Pernilla

Mitt hem är min borg sa...

Vilka fynd!! Stegen blev hur fin som helst..
Lådan som du målade blev oxå helt fantastisk..
Härligt att få fynda.. =)

Kram Linda!!

me and alice sa...

Härliga loppisfynd. Är lite avis på pallen. behöver också en sån till mina köksskåp...
Din lilla bakelse är bedårande...
kram Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejn , vad fin trappstegen blev...jättesöt!!

O vad gullig din bakelse blev, ja Pernilla är med duktig på det...kan inte virka själv, så jag ska till o köpa en liten prinsessbakelse till min prinsessa!!

Unknown sa...

Du är så duktig och kreativ liksom många andra bloggisar. Blir så imponerad av alla era färdigheter.

Piffigt med lamskärmen. Så läckert.
Steg pallen blev ju bara så fin i vitt.

Kramisar Jeanette

Cattis sa...

oj så du har jobbat :)

Riktigt fint blev det oxå. Så du har oxå blivit inspirerad att vika bakverk. Själv provade jag på att virka dammsugare, men har inte fyllt dem ännu...
Sedan övergick jag till mormorsrutor. Jättekul!

Visst är det inspirerande med alla fina bloggar.

Och galgen... där fick jag en nostalgikick. Minns när min mormor och jag lindande galgar för sisådär ... 35 år sedan.

Kram
Cattis

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så mycket fina ting! Pallen blev ju skitsnygg i vitt och den lilla asken med! Vackra små stileben i ditt kök!! Tack för rara ord om min blogg, trevlig helg!! Mari.

Jessan sa...

Grattis till alla fina fynd! Asken gillar jag alldeles speciellt! Tycker de är så fina...Min sambo har en stor sådan som jag vill måla vit och shabba, men den har tillhört hans pappa så jag har inte vågat fråga... De virkade bakverken är så fina...och din blev jättesöt! Men jag har inte vågat mej på det...Ha en underbar helg! Kramar Jessan

My Lovely Things sa...

oj..vad fint du fixat till det....

stegen är ur fin...du har gjort så fint så...'

en sån ask skulle jag gärna vilja hitta på loppis....

har lite rast nu på jobbet..passar på att hälsa på...

kram Anna

mittiminvillervalla sa...

Men himmel vad du är duktig! Du gör ju så fint! Stegen, asken...ja, ALLT! :o)

Fick mitt hjärta igår! Det är ju bara för bedårande vackert! :o)

Jag är så glad och nöjd över det!

Kram Monika

Stina sa...

Hej Pussgurka!:-)

Otroligt fint du gjort nu igen.
Duktiga du!
Kram Stina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihhi...har faktiskt tänkt på det...måste hitta ett bra tårtfat bara.
Ha det bäst//Pernilla

Jennys Vita Villervalla sa...

Oj vad fint det blev! älskar före och efter bilder!
Och en konstnärlig ådra har du, det syns ju!
Trevlig helg!
Kram
Jenny

Vanilladreams and humblebees sa...

Men du, vad fint du dekormålat!!!! Vilken talang! Sätt igång och måla och för sjutton gubbar!!! :)
Inte meningen att uttrycka mig så kraftfullt men jag fick dåndimpen... den drabbar mig ibland när jag ser något alldeles extra!

Nä men allvarligt talat... du har ju verkligen talang! Den måste du ju använda dig av mera! Kanske skulle kunna ta emot beställningar!?

Kramar från Jenny
--<-@

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack rar du för kommentaren om lilla sessans rum...hon älskar sitt rum, men man blir lätthemma blind!!

Ha en trevlig helg...kramizzzar!!

Hannis sa...

Hmmm,det där var ju så fint.
Alltihopa, men stegen blev en favorit!!
Och vad du är duktig på att måla(asken)!
Ha en fin helg//Kram Hannis

Marie sa...

Stegen blev ju kanonfin, en sån skulle jag också behöva för att nå högst upp i köksskåpen. Asken du fixat iordning blev så fin och vad jätteduktig du är på att måla!!!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Inte visste jag att det var en Norrköpings-tjej bakom Nostalgi & Romantik ;) - Vad kul!

Så många fina loppisfynd du har gjort och framför allt: Vad duktig du är att pyssla!

Ha en toppenfin helg!

Kram Jes

Husbilsresan sa...

Så fin stegen blev och det är väl synd att kliva på den nu när den blev en så fin hylla för dina loppisfynd=)
Verkligen fiffigt med lampskärmen som kruka...och snyggt! Och den fina asken som du målat, shabbat och dekorerat med rosenknoppar....såååå himla fin, vad du kan!!!!
Den virkade bakelsen skulle jag nästan vilja smaka på, den ser ju riktigt god ut.
HA en skön helg!
Kram/Gunn

Tonje sa...

for noen nydelige funn du har gjordt...og så vakre de ble...det var virkelig nydelige bilder=)
Er morsomt over hvor inspirert man blir her i bloggverden=)

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så jättefin stege en sån skulle jag behöva ha i köket mvh Maria Villa Nyhem

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh den lilla stegen är ju sååå fin! Vill ha ;-)

Kram på dig Marie
Dorthe

Ann-Catrin sa...

nej men snälla... ser ju ut som konstverk alltihop.. pallen blev ju sanslöst snygg och vad duktig du är på att måla..och virka..
vilket proffs tycker jag!!!
Och vad roligt med lampskärmen... vilket tips!!
kramar A-C

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Helt otroligt så fint du gör...vad påhittig du är! Så fint med stegen...och blomkruka blev som pricken över i:et, så smart att vända den =) Och hattasken blev supersnygg med den vita färgen och blomrankan. Skulle också behöva plocka fram mina färger...men sen man flyttade till hus så är det som att all konstnärligt engagemang går till inredningen.
Kram Anita

Mamma C sa...

Jätte fina fynd du hade hittat på loppis, och sedan vart dom ännu finare när du hade fixat till dom med färg.

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Tusen takk for koselig kommentar i min blogg!
Så fint stigen, og boksen ble etter maling!! Å den lille kaken var jo bare så søt! Nesten til å "spise opp":)
Ha en super kveld!
Klem:)

Annica sa...

Hej!

Vad fin den lilla stegpallen blev, för att inte tala om rosslingan på asken!

Kram Annica

vitating sa...

Så vackra ting!! Älskar pallen, blev ju vacker med alla ting på oxå! För att inte tala om asken du målat och bakelsen du virkat!! Många fina vita ting, I LIKE!!!

Kram Vitating

NICOLINAS BONING sa...

Vill oxå ha en sån pall;-)
Vilka härliga sommarnöjen...men vad mycket att skrapa och måla på dessa glasverandor!
Fågelburen är alldeles perfekt,vilken tur att du hann se den först:-)
Kramar/Birgitta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails