onsdag 27 februari 2008

Ditt och datt

Hej på er allihopa! Det är jag som är Nalle! Och jag är äldsten här i huset av oss mjukisdjur! Det kanske ni ser...men jag ser lite dåligt nu när jag blivit så gammal, så jag har fått glasögon... Som jag har tjatat och tjatat för att jag skulle kunna få hälsa på Er, men nu tog hon sig i kragen och fotade mig... Visst blir jag bra på bild??? Trots att jag är lite gammal och sliten så tycker jag nog att jag är välbevarad för min ålder... Hur gammal jag är? Ja, se, jag är inte riktigt säker...men jag har passerat fyrtio och lite till tror jag...Jag är inte så bra på det där med människoår...



Ja, det var Nalle det...

Vet inte riktigt vad jag ska visa idag, men det får bli ett litet hop-plock med bilder från köksregionen...
Ni har ju sett en liten bit av den här hängaren i ett tidigare inlägg, och så här ser hela hängaren ut...Det är en emaljhängare och på den har jag hängt lite smått och gott ... Det här är ju inga kökshanddukar utan det är rakhanddukar, men jag tycker de är så kul så de får hänga på den här ändå..


Den här bilden är ju den jag visat förut med den nyinköpta emaljformen
så den borde jag ju inte visa igen...men den halkade in på ett bananskal...

Här är ett litet ställ för olja och vinäger, och så en liten, liten rosmarin...Sen några saker som jag köpte av Kicki (Min Skattkammare) i somras...och så en liten skål inhandlad på Tradera...som passade så bra i färgen... De står inte på bordet i vanliga fall utan på en liten hylla, men det gick inte så bra att fota grejerna stående på hyllan, för det är ett litet staket framför hyllan...Visst fattar ni?


Ja det var det jag hade att visa idag... Ibland sitter jag bara och stirrar på det jag skrivit, och undrar vad jag visat och berättat... Man känner sig inte alltid riktigt nöjd...idag är en sån dag...

36 kommentarer:

Mi sa...

Du kan vara helnöjd! Jättefina bilder! Och halledudane vilken söt liten gubbe han är, lille Nalle. Helt bedårande!

Kram
Mi

Solsjö - Under en vind sa...

Ett mycket bra ihopaplock av bilder! Massor av ögongodis!

Kram!

This is Kia sa...

Jättefina bilder. Vilken goding till Nalle, glasögon och allt. Hängaren är ju jätte charmig. Jag har en liknade kakform men min är gjord i vittporslin.

Kramar Kia

Ljuva ro sa...

Åh så söt nalle! Passar verkligen bra i sina brillor! Vilket underbart skåp du visar nedan, kanonfint!

Doften av vanilj sa...

Du behöver verkligen inte vara missnöjd med ditt inlägg!Du visar mycket fina saker idag. Hängaren är bara såååå mysig och det lilla stället med flaskor. Har letat med ljus och lyckta efter ett sådant,men det är aldrig riktigt "rätt". Alltid saknas det nått eller så är det något annat fel.Ha det! /Kram

My Lovely Things sa...

Hej!!
vilka fina saker du visar..
så söt liten nalle...

har en budgivning av en liten tallriksylla på min blogg om du är intresserad..
kram anna

Annika sa...

Så mycket ögongodis du bjuder på idag, herr nalle tog mitt hjärta med charm :o)

Kram Annika

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så gullig han er, din lille Nalle!!! Jeg ble "lite kär" i ham, jeg... :-)

Klem Lena

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Dette er jo så fantastisk vakre bilder, så synes du skal være super fornøyd. Fryd for øyet!
Ha en deilig dag.
Klem

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilka bilder !!!

Berättelsen om lilla nalle är så söt.Tack för att du delade med dig...

Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

så bedårande nalle! vilka härliga små tillrop på handdukarna, ska du på galej får du raka dej, underbart! ha det så jättegott! kram lotten

MormorRuthsAnn sa...

Vad fint att du äntligen lyssnade på Nalle, det var han värd!! Den där handdukshållaren är fin den, var tvungen att titta lite närmre på det där limegröna, det såg så härligt och vårigt ut. Det var kul, det var ju målat på dem...fint.

Visst är hon underbar som har Unnerstad, härlig och jordnära. Vet du att hon bor i huset bredvid, underbart hus!
Kram Ann

Annie - Annalunda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annie - Annalunda sa...

Marie hej!

Men har man en sån fin Nalle boendes hos sig så måste man vara nöjd...han är jättefin och jag tror att hans kusin i samma ålder sitter här på min soffa... Han behöver också glasögon för den stackarn har inga ögon kvar...och det är sååå svårt att få tid hos Nalledoktorn...

Så fint smått o gott du visar... och tack för hälsning(arna)- jag blir jättesugen att åka på Mässa...

Ja visst är det mystiskt att di barna kan blir äldre när deras mammor bara blir yngre...? :)

Jättekram Annie

mittiminvillervalla sa...

TACK! :o)

Så gullig nalle! Jag är helkär i nallar! :o)

Allt annat du visar är ju rena rama Gott & Blandat! :o) Så FINT!

Ha en fin dag!

Kram Monika

Lilla Blanka sa...

Jättemysiga "blandade bilder"..! Och Nalle han är jätego ;)
Kram
Mia

Frida sa...

Kul att du tittad in till mig och att du gillade mina paket! Jättesöt nalle!
Kram Frida

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;) Hej på dig gamle nalle...så mycket fint du visar idag!! Et hem att va stolt över...kul att du äntligen fick va med nu då!!

Kram Millan

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket läckert från ditt kök, jag bara älskar sånt!! Fina handukar med tryck och den formen är ju så läcker och vilket fint vårigt arrangemang i ljustgrönt, så snyggt! Å jo, nog är Cellbes den värsta firman jag kan komma på i övrigt, tantkläder var rätt ord! Men jag letade gammaldagsa gardinkappor på nätshopping och fann dem där, snygga till bra pris! Och så ett meddelande till dig nalle: Du är ju för bedårande, hälsa matte att det var hög tid att du kom med i bloggen, du ser väldigt snäll och intellektuell ut i de brillorna! : ) Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oj, vilket charmtroll...min nalletjej blev verkligen intresserad...men jag tyckte ålderskillnaden var för stor =)
Kanonfina bilder du plockade ihop! Jag älskade stället med flaskorna och hängaren var superfin.
Ibland känner jag också att vad fasiken har jag visat och vad har jag skrivit för tjafs?! Men det är nog man själv som känner så!...får man ju hoppas =)
Kram Anita

Lantliga drömmar sa...

Nej men vilken söt nalle! Helt underbar! Jag som bara älskar kramdjur, och speciellt nallar! :-)

Härliga handdukar också! :-)

Ha det gott!'
Kram!

Gry sa...

Härligt hopplock med grejer! Den emaljräckan har mina svärföräldrar också, fast i röd emalj. Jag har flera gånger frågat om de verkligen, verkligen behöver den, fniss. Jag tycker inte att den är så fin där hemma hos dom, och det har jag ju berättat i det oändliga, hi,hi...

Du, det äckliga programmet har jag bara sett reklam för. Var det vidrigt? Äsj, blä.... Så illa är det inte hemma hos mig, kan jag berätta. Vi har mest stökigt, med kläder slängt lite här och var, över stolar och armstöd....Inte så ohygieniskt som margarin från 1995 i alla fall...

Är bara så trött på att städa, så jag vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!

Ha en fin kväll! Kram Gry

Stina sa...

Go nalle alltså. Det var då väldigt fina saker, du prussiluskan. Puss

Vanilladreams and humblebees sa...

Men inte ska du känna så inte... inlägget är hur härlig som helst ju! Päronsaft flaskan och marmelad burken blev jag sört förälskad i!

Så fint att du planterat örter i kockumbytta! Gillar kockum!

Kram från Jenny!
---<-@

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilken go' nalle :)

Åh, Kickis saftflaska gör mig törstig. Visst är hon duktig!?

Gillar den däringa hängaren, hojta när du trättnar på den ;)

Kramar
Flisan

Mamma C sa...

Det var inget fel på det du visade och inte heller på det du har skrivit. Du kan vara hel nöjd. Jag tycker det var kul att få träffa nalle.
Mamma C

Sallys hus sa...

Så söt gamle nalle är!!

Ett jätte fint hopplock av bilder visar du!

Vad fint det blev i er hall!!!
Det är så kul med före och efter bilder....det blev verkligen skillnad....

Ha en härlig helg, kram Katarina

faster atta sa...

Ååå, gamla nallar kan man inte ha för många av!! Min pappa sparade några av mina gamla godingar utan att jag visste det så det blev en glad övveraskning efter hans bortgång. Den ena ( som faktiskt är en kamel... men iallafall....) sitter just nu i fönstret till den blivande lille butiken här på gården.

Dorthe ♥ sa...

Du visar alltid så mycket fint, så du kan vara nöjd Vännen, men jag känner igen mig i det du skriver.
Ha en underbar helg!

Kramar
Dorthe

Änglahem sa...

Inget bra?? Det var ju jättemysigt med många fina bilder!!!
Kickis saker är såå fina, VILL HA!!!
Den lilla flaskhållaren är så sööt!!

För att inte tala om Herr Nalle!!! så charmig!!! Klart att han ska visas, sååå söt!!Ha en skön helg!

Kramar
Ulrika

Hannis sa...

Fnissar åt nallen.vilken gullig!
Och vilka roliga och fina handdukar du har!
Kul med sånt.

Ha en bra helg//Kram Hannis

Marie sa...

Ett jättemysigt hopplock av bilder! Massor av fina saker! Nallen är supergosig och charmig!

Trevlig helg!
Kram Marie

Millas hem sa...

Jättesöt liten hängare i emalj!
Före och efterbilderna....alltså, Vilken skillnad! Kanonresultat!!!
Kram Camilla

vitating sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig! Gullig nalle, tycker bilderna är jättefina! Ha en trevlig helg!

Kramar Vitating

Skatan sa...

Underbara inredningsdetaljer! Din emaljhängare skulle jag ge mycket för :)

Önskar dig en skön helg.

Kram.

linnea-maria sa...

Hej
Jag tyckte du visade roliga grejer jag. Nallen, jättesöt och handuken som uppmanar till rakning är festlig. Ibland är det så, bloggtorka men då är det ju bara att kasta ut några roliga bilder, man behöver inte ha något särskilt tema eller spännande. Kram/linnea-maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails