onsdag 20 februari 2008

Lite skitsaker

Jag har varit på mässa igen! Ja, jag veeet att jag är tokig i att springa på sånt också! Kom inte hem med något skit säger maken!!... Jag köper väl aldrig något skit??? Eller hur??? Nu förväntar jag mej, att ni håller med mej... annars kommer maken att få såå roligt!!!
Jag var iaf iväg på Sollentuna Antik och Kuriosamässa som var i Stockholm i helgen... och traskade runt där i timtal...vände och vred på alla möjliga prylar! Och lite fick förstås följa med hem...

Den här skopan i zink hittade jag stående i en tunna, och den hade även där en växt placerad i den, så den var lite svår att se... men bara för ett otränat öga!!! hi,hi mina ögon är vältränade på detta! Annat kanske jag inte ser, men det jag vill se...det ser jag! Så jag dök ner i tunnan och fiskade upp den fina skopan... Om ni undrar över vattenkannan i zink, så har jag köpt den vid ett annat tillfälle... Den passade bra bredvid skopan och blomman! Jag blev ju tvungen att köpa en ranunkel också! I en underbar rosa färg....
Den här lilla pressglasasken nöp jag kvickt åt mej... Det stod några damer där och väntade på att jag skulle ställa den ifrån mej, men se, de väntade förgäves... Den passar bra till lite kaffebönor, eller något annat, som lite chokladbitar eller så...
Det här lilla brödstället i cremevitt porslin köpte jag hos Johannas Antika. Ni som har varit med ett tag vet att jag brukar handla av henne... Hon har så mycket fina och roliga saker!
Till sist vill jag visa den här lilla formen i vit emalj som jag köpte... Föll som en fura för den!

Nu undrar ni förstås... Skulle hon inte visa resten av hallen??? Jo, det hade hon ju tänkt... men ibland är det långt emellan tanke och handling. Jag vill ju sätta upp fönstret först... Fönstret som jag också köpte på mässan! Men jag är ju tvungen att hitta någon bra uppsättning först... men sen ska jag fota och visa... promise!

43 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilka härliga fynd du har gjort. Jag har tyvärr aldrig tid att springa på antikmässor men jag kanske åker när barnen börjar klara sig själva./linnea-maria

Wickans värld sa...

Det var en massa "skit" du köpt - hälsa gubben att skiten var jättetjusig!!
Typiskt karlar! Men han ser när du köpt nåt nytt, ändå?
Det gör inte min.... suck....

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken underbar emaljform... dra på trissor! Vilka fynd du gjort!!! Vad kul att gå på mässa...

Ska titta vidare här på förra inlägget också... vill ju inte missa något!

Kramar från Jenny
--<-@

solitär sa...

Jag ser att mitt pressglasskrin hamnat helt rätt. Det blev jättefint hemma hos dig. Hoppas du kommer och besöker mig och min dotter Johanna (johannas antika) i våra resp. montrar på Älvsjömässan om några veckor. Vi har samlat ihop mycket fint att ta med oss dit.

Änglahem sa...

Inte kommer du hem med någon skit inte!!! Bara fina och vackra saker!!!
Denna gång är inget undantag, jättefina saker!! Pressglasburken gillar jag extra!! Och emaljformen!! Ska jag fortsätta...? jag gillar ju allt när jag tänker*skryter* efter!!!

Ser så framemot fortsatt visning av hallen!!

Ha det så gott!
Kramar
Ulrika

Husbilsresan sa...

Men du, vilka fynd,inte kan väl maken tycka att det där är skit i alla fall=)
Vad det ska bli spännande att se fortsättningen på hallen....och med det "nya" fönstret också.
Ha det gott!Kram/Gunn

Millas hem sa...

Åh, vilka fynd!! Jag gillar altt ihop..mycket!!
Jag har varit på loppis idag, tänkte lägga in bilder idag.
Men det får bli i morgon!
När jag kom hem och min man tittade i påsARNA...var han lättad över att det var bara ett par saker som behövde färg på sig!!
*fniss* Tänk vad dom är lättroade!!
Kram Camilla

Tonje sa...

så masse vakre funn du gjorde=) Skjønner deg godt som måtte ha de tingene med deg hjem=)

Annica sa...

Åh lyllos dig som har "får" gå på antikmässor!!!

Själv är jag fyrabarnsmamma med obefintlig fritid som drömmer om att få springa på loppisar och mässor och få köpa skit;)

Riktigt fina saker du hittat!

Kram Annica

My Lovely Things sa...

vilka fina fynd du gjort...

Zinkskopan var ju ljuvlig..fin med blomma i..
ska bli spännande och se hur du ska fixa det med fönstret..
Alla fynden är jätte fina gillar din hängare i emalj..
kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån mässa skulle jag med vilja gå på! Så snygg vit och unik form och vilken fin hängare den hände på! DEn gamla skopan blev ju en perfekt kruka till blomman och ett snyggt stileben med den kannan i zink du hade köpt förut! Den där brödhållaren i porslin var ovanlig och läcker! Mycket fint i ett och samma inlägg! Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ha ha...känner igen mig, det skulle likagärna ha varit min karl som sagt det!
Superfina fynd du gjorde, förresten!
Tapeten i köken är från Duro, och kollektionen heter Gammelsvenska tapeter. Kollektionen är mönster från gammla tapeter som dom har tillvaratagit. Den jag har, om jag inte minns fel, hittades under en renovation på gammal teater.
Kram Anita

Jessan sa...

Varför säjer de så?? Att man bara köper massa skit? För MEJ är det inte skit...jag blir så trött...Och DU har definitivt INTE köpt nåt skit,kan du hälsa gubben!
Skopan är så söt! Och en ljuvlig ranukel också! Ha en jätte fin torsdag! Kramar Jessan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men dra mig baklänges!!!

Vilka fynd!

Helt underbara!...vill ha!!

kram Pernilla

"M" sa...

Vilka grejer...kannan och skopan är helt underbara...vill ha.....

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för kommentaren!!
& för att ni bryr er!!
♥Kram Millan & "R"♥

tack för tiset!! ja, så arg man blir!!

Absolut håller jag med dig...vadå skit..det var ju underbar söta saker.....gillar bakformen sååå...och skålen, jätte vacker!!
Du kan hälsa din make att jag har en presis lika dan make hemma!!!Allt jag köper är skit!!!Ja , ibland kan han väl hålla med om att det var fint!!!
Typiskt,,,,killar...eller???

kram MM

Anonym sa...

Vilka fina saker du köpt! zinkzkopan blev ju jättefin som ranunkelkruka.En sån emaljform ivitt skulle jag med vilja ha.Kram Katta

Ann-Catrin sa...

Du den mässan... varför gick jag inte dit.. vilka skatter du kom hem med..tycker att allt var sanslöst fint!!
Tänk att det är så kul att shoppa!!
Tack för kloka ord inne hos mig... oss vindflöjlar emellan!!'
Kramar A-C

Annie - Annalunda sa...

Jag förstår fullständigt att du bara var tvungen att inhandla dessa saker...underbara..och Marie det går jättbra att använda nyponrosor - jag har testat och det blir jättegott! Men visst måste du plantera rosenbuskar! :)

Jättekram Annie

me and alice sa...

Fina små fynd du gjorde på mässan... Kul att du träffade Robert också...
Ska bli kul att se resten av din hall sen! Den lilla formen är ursöt!
kram Susanne

Anonym sa...

Vilka fina fynd du har gjort.
Så fina saker att man blir grön:-)
Ska bli spännande att få se fortsättningen sedan.
Ha det gott.

Randi sa...

Skit-saker - Nej ver du vad ... livsviktiga och ljuvliga saker är precis vad det är!!!
Jag blir sååååå avis på alla fynd, som alla tycks göra utom jag! Därför är jag förstås jätteglad att jag åtminstone får tillfälle att njuta av era skatter här.
Kram Randi

Annika sa...

Vilka fina fynd du har gjort, så mysigt att få gå på mässa =)

Kram Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Absolut inget skräp, bara massor av fint!!!! Det måste mannen också ha tyckt! hi hi....
Vill nu gärna se fönstret förstås!

Mitt sk tittskåp är stort, bara dokumentet är 30 cm på vardera håll. Vet inte om de är på väg att bli poppis, men denna varianten gillar jag verkligen!

Ha det bra! Kram!

Gry sa...

Så mycket fint skit du har köpt, hi,hi... Jag gillar också skit, fniss. Särskilt skitig var skopan, tyckte jag....

Ha en underbar kväll! kram Gry

Lilla Blanka sa...

Jag såg inga skit-saker alls :) helt tvärtom..! Zinkskopan är ju sååå söt, och den där glasskålen med lock urfin...och emaljformen var riktigt läcker!
Kram
Mia

MormorRuthsAnn sa...

Antikmässa har jag aldrig varit på!! Ser att det verkligen kan löna sig, mycket fina saker du kom hem med. Den där bakformen, den hade suttit fint här hos mig också. Får leta vidare...

Är i samma läge som du, hallen är typ klar men det är lite saker som fattas ...
Kram Ann

mittiminvillervalla sa...

Milda tider vilka fina saker du köpt! Klart jag inte heller köper värst mycket! ;o) Väääääldigt sällsynt faktiskt! (Nu, sitter jag här och ljuger stugan full) *skrattar* Tänk att det precis alltid finns något att dra med sig hem som man precis alltid, precis har sökt efter och helt klart behöver mer än något annat! ;o)

Nu låter jag nästan som en person jag känner ;o) Jag är visst gift med honom! Den goa grisen! ;o)

Är fortfarande lika glad över det fina hjärtat som du tillverkat! :o)
I just love it!

Kram på dej!

Monika

Marie sa...

Så många vackra saker du hittade på antikmässan! Gillade särskilt den fina emaljformen och zinkskopan.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

P-lina sa...

Vad lustigt, min gubbe säger likadant om det jag köper.......fast han säger "gammalt skit" .Har precis skrivit ett sånt inlägg i min blogg så hittar jag ditt hihi....kanske tycker alla gubbar så om våra vackra saker? ;-)

Du, din lampa det var det vackraste jag sett på länge....hur har du lyckats med skärmen??? måste va jättesvårt....

Duktig du...

Kram/P-lina

This is Kia sa...

Inget skit här, kan du hälsa din man. Jag känner igen allt detta. Min sambo säger alltid..en sådan där har du redan eller varför skall du ha en sådan där!!!. Typiskt män. Jättekul att gå på mässor ju och du fick med dig jättefina saker. Bakformen och zinkskopan är ju alldeles underbara.

kramar Kia

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka jättefina saker du fick med dig hem! Vad kul att gå på mässa, det har jag bara gjort två gånger hittills...

Jag ÄLSKAR din vattenkanna. Den är så cool!!!

Önskar dig en härlig helg!

Kram Hanna

P.s Karlar ser inte alltid skillnaden på skit och fint... Det har jag märkt när min Gubbe föreslår någon inredningspryl... ;-)

Lea sa...

Ååååå en antikmässa, jag hade varit helt vild och galen.
Du har verkligen hittat en massa godbitar... och den där hängaren där formen hänger på... ger ju ett grymt habegär hos mig.
Den är också underbar, som hela din blogg! ;-)
Ha en mysig helg!
/Lea

me and alice sa...

Ville bara önska en trevlig helg!
många kramar /Susanne

vitating sa...

He he, känner igen det där; köp inget onödigt nu! Vadå onödigt?? Hur kan helt underbara fina ting vara ONÖDIGA?? tihi....
Jag tycker sakerna var JÄTTEFINA så säg det till gubben din, hi hi.

Kramar Vitating Maria

Anonym sa...

Hallå du!!!

Vilka kap du gör,tänk om jag hade lika bra "falkögon" som du...:-)

Det får nog bli lite fler turer till antikt och loppisar....och att åka själv. Min "gube" har inget intresse av som han kallar krimskrams..*S*

Kram från Lisbeth

Hannis sa...

Klart du bara måste ha just dom där sakerna!!
Förstår väl vem som helst=))
Kannan var urfin!
Kram Hannis

Annie - Annalunda sa...

Tittar bara in för att säga hej och önska trevlig helg!

Kram Annie

NICOLINAS BONING sa...

SKIT?! Är han alldeles från vettet?!
Det är klart att det du kommer hem med minsann inte är några dåliga grejer...för ett tränat öga iaf;-)
Nu blir det en lååång och oliiidliiig väntan på fortssättning av hallvisningen...fniss...men den som väntar på något gott...du vet...
Kramar/Birgitta

Färjtorp sa...

Oj vad det lät skojigt att strosa omkring på antikmässa!!!
Du hittade ju mycket bra & fint grejs, inget skit där inte =)
Kram från Johanna.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Nämen nu får jag nästan en liten tår i ögat, när jag ser din fina Ranunkel..snyft.
Inte kommer du hem med skit heller, där har han helt fel din gubbe :)(möjligen med tunnare plånbok)

Ha en skön helg!
Kram B

Kathys Home sa...

Hej, vad roligt att se dina fynd..och ännu roligare att se att du sytt om din lampskärm själv...Herregud, jag sydde faktiskt också lampskärmar på 80 talet men nu har jag totalt glömt bort det hantverket..Men jag blev glad att se din..den var jättevacker..Tjingeling Kat.

Dorthe ♥ sa...

Hej raring!
Vilka underbara "skitsaker". Skulle vilja ha dom alla. Tusen tack...ja du vet för vad. Det är ljuvligt! Fick du mitt mail?

Kramar
Dorthe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails