söndag 17 februari 2008

Hall Make Over

Tack så jättemycket för alla fina kommentarer ni gett mej för min lampa! Jag är såå glad för dom, så ni kan inte ana...Det betyder så oerhört mycket!!!

Nu är det dags igen för lite före och efter bilder... Ni har väl inte tröttnat på det hoppas jag!

För en tid sedan så pratade jag om att jag skulle försöka övertala maken om att få bort den gula tapeten som vi hade i hallen... Nåja, det var inte så svårt som jag trodde...

Det här är vår spegelbyrå, som står mot ena väggen till höger när man kommit upp för trappen...Och så här såg det ut när det var den gula nittiotalstapeten...
Nu ser det ut så här istället! Väggarna har blivit målade vita och vi har satt en randig tapet längst ner. Maken vill inte ha helt vitt överallt...så man får kompromissa lite...men det var inte så svårt att göra det, för jag tyckte den här tapeten var väldigt fin...
Här är en närbild på målning och tapet! Den bården som hörde till den randiga tapeten var för pampig tyckte jag... sen hade jag ju sett i boken Franske Stemninger en bård som var en helt vit reliefbård som var så snygg ... Jag letade och letade efter en sån, och det var inte så lätt att hitta...Men sen hittade jag en snarlik på Bauhaus...Den var lite silvrig och lite gulare än den är nu... för jag målade bården i samma färg som väggen, så det skulle stämma färgmässigt...
Sen hittade jag de här fina keramikstrutarna i blomsteraffären...och jag tyckte de passade så bra till den nya tapeten, så de fick följa med hem... Har lite fler bilder att visa åt andra hållet i hallen, och de tänker jag visa nästa gång... Vill bara sätta upp ett litet fönster först, som jag köpte när jag var på Sollentuna Antik och kuriosamässa som var nu i helgen! Kram på er!!!

47 kommentarer:

Randi sa...

Väggarna blev ursnygga och bården passar perfekt! Ser så ljust och fräscht ut.
Nu är jag förstås nyfiken på hur det ser ut i andra änden...*ler*
Kram Randi

NICOLINAS BONING sa...

Här tröttnas det ALDRIG på före&efter-bilder;-)
Vad snyggt det blev med vitt&randigt...vill se mer NU!!!
Kramar/Birgitta

Cia sa...

Är det inte underbart med vitt!?
Det blev verkligen jätte fint!!

Änglahem sa...

Trötta på före- och efter bilder?? ALDRIG!!!

Vad fint det blev!!! Så mycket bättre spegelbyrån kom till sin rätt nu!! Blev ju super med randig tapet nedtill och bården var ju smart att måla så den smälter in!!

Jättesnyggt!!!

Kramar
Ulrika

vitating sa...

Superfint!!
Total makeover!! Älskar före och efter bilder, såååå kul!!
Verkligen skillnad, förstår om du blev nöjd!!!

Tack för besöket hos mig, jag vet hur det är, kan inte heller spara alla inredningstidningar!

Kramiz Maria

Annie - Annalunda sa...

Så jättefint! Har funderat på om jag ska måla vitt och du har övertygat mig!

Kram Annie

Tidsmästarinnan sa...

att det blir så fint med vitt! Kanonsnyggt
tycker
S.

Annika sa...

Så snygg den randiga tapeten var och bården blev verkligen supersnygg.
Är imponerad över din superfina lampskärm =)

Kram Annika

Marie sa...

Det blev verkligen superfint med den vita väggen till den vackra spegelbyrån. Vi tröttnar inte på före-efter bilder, det är ju toppenroligt!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å, det är verkligen jättefint!
Din blogg är helt underbar, jag länkar gärna till dig om det går för sig?
På återseende!
Kram Hanna

ängeln i vitt sa...

Gud så snyggt det blev. Gillar din spegelbyrå jättemycket.

Ha det gott
Kram Carina

Tonje sa...

wow for en stor forskjell!! Det ble jo kjempe flott! Tapeten var jo også kjempe flott,ikke ble den slik at den kom for mye frem heller....gleder meg til å se bildene av resten av hallen=)

Gry sa...

Det är så roligt med före-och efter bilder. Då syns ju förvandlingen och man kan få inspiration att själv göra om!

Det blev i alla fall jättefint, och jag tycker tapeten lyfter det hela. Inget fel om helvitt, vi har mycket vitt själv. Men det är kul om det "händer" lite också. SÅ, bra val av tapet och bård. Smart att måla den :-D

Ha dig en finfin måndag, och fundera noga på om du inte ska börja tillverka lampskärmar till försäljning ;-)

Kram Gry

Lilla Blanka sa...

Det blev jättefint med "nya väggarna" och den där spegelbyrån är såå fin!
Före-Efter-bilder är JÄTTEKUL!
Kram
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så snyggt det blev!!!!

Man tröttnar aldrig på före/efter bilder.Så härligt att se förändringar..när det blir till det bättre...hihihi...

Kram Pernilla

Vardagslycka sa...

Det blev jättesnyggt! Nu kom spegelbyrån verkligen till sin rätt! Väntar med spänning på att få se mer.
Du undrade lite om vårt kök,det är ett Marbodalkök. Vi rev ur vårt gamla och satte in det nya sommaren -00. Safir furu lut, hette det. Då var jag inne i "furulantstilen".
Ha nu en härlig måndag!
Kram, Carina

Stina sa...

Du är ju för rolig du.:-D
Ja, det ska jag nog göra. Byta till vitt och ligga där hela våren, med mitt röda förkläde.:-)
Men du är ju så duktig med allt du företar dig. Nu byter vi hem!!
Puss

Unknown sa...

Det blev ju jättefint i din hall! Jättesnygg bård som bryter av jättefint mot det vita och den randiga tapeten. jag älskar före-och-efterbilder och får aldrig nog av dem!
Jag ska ta en välbeövlig vila på jobbet idag efter en hektist helg med revy.
Hoppas du får en härlig dag! Kram Vero

My Lovely Things sa...

nämen oj!!!Vilken fantastisk förvandling...det blev ju jätte fint..gillar tapeten och bården med..så fint med grårandigt...
ha det gott kram Anna

Sallys hus sa...

Men så snyggt!!
Va smart att måla bården!!
Din lampa är helt ljuvlig och passar ju aldeles förträffligt där på byrån!
Kram Katarina

me and alice sa...

Vad snyggt det blev i hallen!!
Kul att du också var på Sollentuna!
Då såg du säkert dekorationerna som Robert( vår kompis från Vansbro)gjort. Du kanske handlade av honom också. Han sålde även vackra blommor. Tyvärr sålde han nästan helt slut redan på fredagen. Spännande att se vad du köpte!
kram från Susanne (klantfia)

Anonym sa...

Du vad snyggt det blev med vitt och det randiga sådär,ett riktigt lyft.Du har så fina saker!!!Måste manipulera min sambo lite hårdare nu så vi också får ommålat snart.Kram Katta

Ann-Catrin sa...

Snölla du så himla vackert det blev... vilken harmoni... sagolikt""
Inte tröttnar jag inte... det här är ju njutning på hög nivå!
Kram A-C

Ann-Catrin sa...

Snölla du så himla vackert det blev... vilken harmoni... sagolikt""
Inte tröttnar jag inte... det här är ju njutning på hög nivå!
Kram A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket vacker tapet och den passade perfekt till den om än vackrare speglbyrån! Å vad jag önskar jag fick plats med en sådan, din var jättesnygg! Mari.

Jessan sa...

Bården är jättefin till de väggarna. Det blev kanonsnyggt! Och där är den underbara lampan igen.....tänk om jag vore så duktig att jag kunde prestera en sån lampskärm....suck!
ha en fin Måndagkväll min vän....Kramar Jessan

"M" sa...

Tänk vilken skillnad...så fint och där med den fina lilla lampan åxå...

Hannis sa...

Hoppsan, snacka om skillnad.
Bården är ju helt underbar!
Blev helt enkelt suveränt fint!
Kram Hannis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vilken skillnad...ja det var superfint innan men efter...ja jag har inga ord! Jättefin tapet och så fiffigt att måla bården! Än en gång...lampan är underbar!!!
Kram Anita

Jes/Vita villa vila sa...

Oj vilken härlig förändring i hallen! Jättesnyggt!

Önskar dig en mysig vecka,
Kram Jes

Min Skattkammare sa...

Oj oj oj....! Här händer det fin fina grejer! Allt blev super, kan tänka mig att du går där och myser! Och den där fina lampan som du gjorde........suck!
Åhh, vad roligt att få så där nytt och fint! Min gubbe gillar inte heller bara vitt, så man får tänka lite på dem också.....vi är ju två om hemmet!
Ha det så härligt i det vårlika vädret!
Kram Kicki

Husbilsresan sa...

Jamen, det blev ju jättebra! Före och efterbilder är så kul, tycker jag.Fiffigt att måla bården, så att du fick den som du ville.Den blev verkligen fin och passar så bra till den randiga tapeten.
Jag gillar strutarna också.....snyggt med dom där på "nya" väggen.
Nu ser jag fram emot fler bilder.
Kram/Gunn

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilket lyft för er hall! Jättefint blev det!
De är kul med före & efter bilder ;)

Ha dé!

Kram Benita

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Mycket fint mvh Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Tänk vad lite färg kan göra!!!! Riktigt snyggt! Smart av dig att måla på bården också!
Ha en fin dag! Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Söt spegelbyrå!

Själv köpte jag en liknande för nån helg sedan så nu finns det iaf minst två i Östergötland *fniss*

Men min är ett renoveringsobjekt, den är ganska sliten men inte på ett snyggt sätt...och några beslag saknas. Så ett kommande projekt blir nog att få hem lite färg och att jaga reda på några snygga beslag.

Kram Annica

Gry sa...

Visst är det så, det handlar alltid om prioriteringar!!

Ha en fin eftermiddag och kväll!

Kram Gry

faster atta sa...

Så fint det blev, och vilken bra idé att även måla bården, det blev jättebra!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Du, är den där rosa hortensian på bilden i den där silverskålen din? Sååå fint!!!!

Förresten, jag såg att det var en spegelbyrå du hade. Min jämförelse sist var liite skev..

Vad jag blir glad när du vill länka tillbaka till mig!
:-)
Ha det gott!
Kram Hanna

This is Kia sa...

Men vilken skillande, jättefint. Tapeten är ju jättevacker, vilket märke och vad hetet den? Det är alltid lika roligt att se för och efter bilder=) Väntar med spänning på andra sidan hallen.

Kramar Kia

MormorRuthsAnn sa...

Här har jag inte varit för sista gången, vilken skillnad det blev i din hall! Håller också på med hallen, det är väl lite kvar men det mesta är färdigt där. Har ännu inte visat de slutliga bilderna ännu...kommer snart.
Tack för titten, ok om jag länkar?
Ha det gott!
Ann

Staket & Designkonsulterna sa...

Det blev ju kanonbra. Den randiga tapeten gillar jag och så förstås borden som blev kanonis.

Fina keramikstrutar.

Kram från mig / Annelie

Hem och Lycka sa...

Blev ju jättefint, kul att se före-efter. Tänkt vad vitt är vackert.. kram!

Unknown sa...

Så snyggt det blev med den nya randiga tapeten längst ned och bården!Mycket snygg spegelbyrå ni har,som en dröm!Fina bilder du visar!Ha en trevlig dag!

Kram Maria

Doften av vanilj sa...

Alltid lika kul med "före" och "efter"-bilder.Snyggt med randigt! Hoppas att det är ok att jag länkar till dig?/kram

Mi sa...

Så vackert det blev! Mycket bättre än det gula, en lite passé stil. Bården fick du verkligen till! Och vilken vacker vitmålad spegelbyrå!

Jag ska måla ett avlutat toalettbord i vitt. Det kommer på min blogg så småningom. Jag har nyligen upptäckt det vita och jag älskar det verkligen.

Tack för en mycket trevlig blogg!

Trevlig helg!

Mi

Agulhas Mágicas Crafts sa...

Lovely!!Pretty very!

Mone

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails